Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rodzaje i przyczyny luki konkurencyjnej w przedsiębiorstwie

Tytuł:
Rodzaje i przyczyny luki konkurencyjnej w przedsiębiorstwie
Kinds and Causes of the Competitiveness Gap
Autorzy:
Stępień, Beata
Sulimowska-Formowicz, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/575255.pdf
Data publikacji:
2003-11-25
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Analiz Ekonomicznych
Źródło:
Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics; 2003, 188, 11-12; 51-63
2300-5238
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with the issue of company uncompetitiveness, i.e. competitiveness gap. It specifies its kinds and analyses the main reasons for its occurrence. Competitiveness gap is an effect of measuring the distance separating a company from a given benchmark selected either according to objective criteria or biased in any wi The result of this measurement provides a basis for assessment of the distance from a given benchmark and of the threat posed by this distance to the existence and/or development of the organisation subject to comparisons. Kinds of competitiveness gap have been distinguished according to the benchmark’s nature, the level of objectivity in assessment of the company gap and the level of threat posed by the identified gap to the survival and development of organisation. An identification of the reasons for lack of competitiveness (a competitiveness gap) is a necessary (but obviously insufficient) condition for creating of competitive advantage of an enterprise. Most of these reasons are being looked for inside companies, within their potential or strategy, which is the consequence of adopting a processive perspective of competition, being characteristic of the resource approach in the company theory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies