Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zamykanie luki konkurencyjnej w przedsiębiorstwie

Tytuł:
Zamykanie luki konkurencyjnej w przedsiębiorstwie
Closing the Competition Gap in Enterprise
Autorzy:
Stępień, Beata
Sulimowska-Formowicz, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/574911.pdf
Data publikacji:
2004-10-25
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Analiz Ekonomicznych
Źródło:
Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics; 2004, 195, 10; 87-103
2300-5238
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents relationships between the nature of competition gap in enterprise and the contents of programmes devised to bridge that gap, and describes concepts and methods used in such endeavours. Closing the competition gap starts with its identification, measurement, analysis and evaluation from the point of view of its source, its scope and the nature of threat posed to the existence of an organisation. The next stage involves drawing up a remedial programme. Depending on the kind and scale of deficiencies in the enterprise potential or strategy, such a programme may assume a form of a strategic, operational or mixed tur, or a form of step-by-step evolutional and partial adjustments. The process of elimination of the competition gap, especially a complex and critical one, consists of two stages: a rescue stage (shortening of the front, potential decomposition) and a repair stage (stabilisation within the new domain and potential, build-up and consolidation of competitive advantages. At the rescue stage, the concepts of traditional restructuring and reengineering, lean management and outsourcing may prove useful. At the repair stage, the proposals presented by Total Quality Management proponents or by theoreticians describing the rules and functioning of learning organisations may be of practical relevance. In the process of drawing up programmes to bridge the competition gap the concept of benchmarking may be used, and plementation of those programmes should comply with the change management principles and theories.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies