Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Crowdfunding – cechy i typologia

Tytuł:
Crowdfunding – cechy i typologia
Crowdfunding: Characteristics and Typology
Autorzy:
Majewski, Piotr
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/574439.pdf
Data publikacji:
2020-03-31
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Analiz Ekonomicznych
Tematy:
crowdfunding
crowdsourcing
ekonomia tłumu
definicja
typologia
crowd economy
definition
typology
Źródło:
Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics; 2020, 301, 1; 139-152
2300-5238
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Due to its dynamic growth during the last decade, crowdfunding has become a kind of phenomenon among the methods of investing and raising capital. There is also a growing interest in crowdfunding among researchers and scientists. This article attempts to systematise the concepts and classifications of crowdfunding on the basis of the constantly developing literature on the subject. The paper analyses existing crowdfunding definitions to embed the concept more accurately among other models concerning value co-creation. The author highlights the features of crowdfunding that are often perceived as the essence of the trend, by citing various definitions created in recent years. A secondary goal is to propose an extension of English-to-Polish translations of terminology and to add arguments to the discussion while offering inspiration for further research. The main research method used is a descriptive method supported by a critical analysis of the literature on the subject.

Crowdfunding to zjawisko, które dzięki prężnemu rozwojowi w ostatnim dziesięcioleciu staje się pewnego rodzaju fenomenem wśród metod lokowania i pozyskiwania kapitału. Wzrasta także zainteresowanie tym tematem wśród badaczy i naukowców. W artykule podjęto próbę usystematyzowania pojęć i klasyfikacji na bazie stale rozwijającej się literatury przedmiotu. Dokonano analizy istniejących definicji crowdfundingu, a także podjęto starania precyzyjniejszego osadzenia crowdfundingu wśród modeli opartych na współtworzeniu wartości. Obrazując mnogość tworzonych definicji na przestrzeni ostatnich lat autor uwypukla, które cechy crowdfundingu są często postrzegane jako istota tego zjawiska. Celem pobocznym jest propozycja przekładów terminologii z języka angielskiego oraz dodanie argumentów do dyskusji i inspiracji dalszych badań naukowych. Główną metodą badawczą do realizacji celu jest metoda opisowa wsparta krytyczną analizą literatury przedmiotu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies