Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stopień i uwarunkowania internacjonalizacji polskich małych i średnich przedsiębiorstw

Tytuł:
Stopień i uwarunkowania internacjonalizacji polskich małych i średnich przedsiębiorstw
The Level and Determinants of Internationalization in Poland’s Small and Medium-Sized Enterprises
Autorzy:
Nowiński, Witold
Nowara, Wanda
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/574431.pdf
Data publikacji:
2011-03-31
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Analiz Ekonomicznych
Tematy:
internationalization
small and medium-sized enterprises (SMEs)
export intensity
geographical diversification
non-parametric Spearman correlation analysis
Mann-Whitney U test
multiple regression analysis
Źródło:
Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics; 2011, 246, 3; 29-45
2300-5238
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with the determinants of the process of internationalization among small and medium-sized enterprises in Poland. In particular, Nowiński and Nowara set out to determine the relationship between the intensity of exports and the geographical diversification of exports, on the one hand, and variables such as the experience of companies on foreign markets, their size and the use of niche strategies, on the other. The analysis is based on empirical data obtained through a survey. Research methods used by the authors include non-parametric Spearman correlation analysis, Mann-Whitney U test, and multiple regression analysis. The results obtained show that the level of internationalization is related to factors such as company resources and skills as well as experience gained abroad-including both the experience of a company on export markets and experience brought to the company by international executives. The authors found a significant relationship between imports of intermediate goods and the level of internationalization of enterprises. On the other hand, there is no significant relationship between the level of internationalization and the size of a company, the authors say. Nowiński and Nowara conclude that the intensity of exports depends on factors such as a company’s export experience and the level of global integration in a sector, while the number of foreign markets targeted is less significant. Generally, the analyzed variables better reflect the intensity rather than geographical diversification of exports, the authors say.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies