Tytuł pozycji:
La nascita di uno scrittore «barocco»: fortuna critica di Carlo Emilio Gadda negli anni trenta
- Tytuł:
-
La nascita di uno scrittore «barocco»: fortuna critica di Carlo Emilio Gadda negli anni trenta
- Autorzy:
-
Rejmak, Barbara
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/571874.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Uniwersytet Warszawski. Wydział Neofilologii
- Tematy:
-
Carlo Emilio Gadda
- Źródło:
-
Acta Philologica; 2014, 45; 96-103
0065-1524
- Język:
-
nieokreślony
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Powyższy artykuł zawiera zwięzłą analizę recenzji, jakie ukazały się po publikacji trzech pierwszych dzieł Carla Emilia Gaddy w latach 30. dwudziestego wieku. Debiut i początek kariery pisarza przypadł w okresie, w którym we Włoszech jednym z głównych modeli twórczości literackiej była prosa d’arte, tj. rytmiczna proza o wyszukanym stylu, której reguły wypracowało środowisko związane z czasopismem La Ronda. Celem artykułu jest zobrazowanie recepcji twórczości Gaddy znanego ze eksperymentów językowych w takim klimacie literackim. To właśnie wtedy zrodziła się opinia o nim jako pisarzu „barokowym”, zbyt skomplikowanym i dziwacznym. Chociaż nie zabrakło również opinii pozytywnych, to pastiche językowy Gaddy, wyznacznik wielkości tego pisarza w kanonie dwudziestowiecznym, został w pełni doceniony wiele lat później.