Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Uradowałem się, gdy mi powiedziano: «Pójdziemy do domu Pańskiego!»” (Ps 122,1) – formacja liturgiczna młodzieży

Tytuł:
„Uradowałem się, gdy mi powiedziano: «Pójdziemy do domu Pańskiego!»” (Ps 122,1) – formacja liturgiczna młodzieży
“I was glad when I was told: «We will go to the Lord’s house!»” (Ps 122:1) – youth liturgical formation
„Ich freute mich, als mir gesagt wurde: «Wir werden zum Haus des Herrn gehen! »” (Ps 122:1) – liturgische Ausbildung junger Menschen
Autorzy:
Mazur, Radosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/570929.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Biblioteka Wyższego Seminarium Duchownego Diecezji Koszalińsko-Kołobrzeskiej
Tematy:
katecheza liturgiczna
podstawa programowa
program
katecheza młodzieży
sakramenty
liturgical catechesis
core curriculum
curriculum
youth catechesis
sacraments
Źródło:
Rocznik Skrzatuski; 2020, 8; 203-215
2300-8296
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zauważalny spadek uczestnictwa młodzieży w praktykach religijnych skłania do zastanowienia się nad istotą liturgii, a także nad rolą katechezy liturgicznej, która ma otwierać katechizowanych na świat liturgii. Dobrą okazją do podjęcia refleksji jest także pojawienie się nowych dokumentów programujących nauczanie religii w polskich szkołach. W artykule poddano analizie zarówno Podstawę programową katechezy Kościoła katolickiego, jak i Program nauczania religii. Analiza prowadzi do wniosków o właściwym zaprojektowaniu formacji liturgicznej młodzieży, a także do nadziei, że ramy programowe znajdą swoje odzwierciedlenie w powstających właśnie podręcznikach.

A noticeable decrease in the participation of young people in religious practices leads to reflection on the essence of the liturgy, as well as on the role of liturgical catechesis, which is to open the catechized to the world of liturgy. A good opportunity to reflect is also the appearance of new documents programming religion teaching in Polish schools. The article examines both the Core Curriculum of the Catholic Church catechesis and the Religion Curriculum. The analysis leads to conclusions about the proper scheme of the liturgical formation of young people, as well as to the hope that the program framework will be reflected in the textbooks being created.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies