Crowdsourcing is a practice of obtaining goods and services form the large groups
of people or companies (crowd) whose identity is not important for the whole process. Additionally
the commitment of each participant does not need to be big. The paper describes the
essence of the crowdsourcing idea and analyzes types of crowdsourcing models. Examples
of sourcing different goods and values (information, digital goods, money, services, ideas,
technical resources) are also discussed. In the final part the paper deals with the rules of running
a crowdsourcing platform and also with the possibilty to use that model in international
business environment.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00