Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WPŁYW SPOSOBU FORMUŁOWANIA PYTAŃ ORAZ ICH ZAWARTOŚCI INFORMACYJNEJ NA POPRAWNOŚĆ RELACJI ŚWIADKÓW NAOCZNYCH W KONTEKŚCIE TEORII SKRYPTÓW POZNAWCZYCH

Tytuł:
WPŁYW SPOSOBU FORMUŁOWANIA PYTAŃ ORAZ ICH ZAWARTOŚCI INFORMACYJNEJ NA POPRAWNOŚĆ RELACJI ŚWIADKÓW NAOCZNYCH W KONTEKŚCIE TEORII SKRYPTÓW POZNAWCZYCH
Autorzy:
Joanna, Koczur,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/567690.pdf
Data publikacji:
2020-01-27
Wydawca:
Międzynarodowy Instytut Innowacji Nauka – Edukacja – Rozwój w Warszawie
Tematy:
świadek
relacja świadka
przesłuchanie
schemat poznawczy
dezinformacja
Źródło:
International Journal of Legal Studies (IJOLS); 2019, 6(2); 41-51
2543-7097
2544-9478
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prezentowane w niniejszym artykule badania są częścią projektu badawczego, dotyczącego wpływu dobranej metody przesłuchania na poprawność relacji świadków szczerych, w tym również wpływu sposobu formułowania pytań oraz ich zawartości informacyjnej na relacje świadków szczerych. Przedstawiony w niniejszym artykule eksperyment został przeprowadzony na grupie 130 osób. 50 osób zostało poproszonych o opisanie tego, w jaki sposób wyobrażają sobie typową kradzież z samochodu; z kolei pozostałych 80 probantów podzielono na dwie grupy. Każdej z dwóch grup zaprezentowano ten sam krótki materiał filmowy przedstawiający kradzież z samochodu. Następnie każdej z grup na dwa różne sposoby zadano pytania dotyczące obejrzanego materiału filmowego. Głównym celem przeprowadzonego eksperymentu była analiza wpływu schematów poznawczych oraz dezinformacji zawartej w pytaniach na relacje świadków o zdarzeniu. Ustalenia dokonane na podstawie przeprowadzonych badań mogą okazać się przydatne dla przesłuchujących w celu eliminowania błędów w relacjach świadków. świadek, relacja świadka, przesłuchanie, schemat poznawczy, dezinformacja, pytania

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies