Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

К ВОПРОСУ СТИЛЯ ЮЗЕФА КОФФЛЕРА (НА МАТЕРИАЛЕ КАМЕРНО-ИНСТРУМЕНТАЛЬНЫХ СОЧИНЕНИЙ)

Tytuł:
К ВОПРОСУ СТИЛЯ ЮЗЕФА КОФФЛЕРА (НА МАТЕРИАЛЕ КАМЕРНО-ИНСТРУМЕНТАЛЬНЫХ СОЧИНЕНИЙ)
ON THE QUESTION OF JOZEF KOFFLER’S STYLE (BASED ON THE CHAMBER-INSTRUMENTAL WORKS)
Autorzy:
Чубак, Антонина
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/566638.pdf
Data publikacji:
2018-12-14
Wydawca:
Akademia Pomorska w Słupsku
Tematy:
стиль
творческая зрелость
додекафония
камерно-инструментальное
творчество
style
creative maturity
dodecaphony
chamber-instrumental genres
Źródło:
Ars inter Culturas; 2018, 7; 103-110
2083-1226
Język:
rosyjski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The cultural life of Lviv attracts attention with its multi-ethnic public structure, which is reflected in all musical institutes of the city. It gives a broad picture of the circumstances in which the Polish composers worked, since the multicultural alloy influenced their work. An important figure in the musical culture of Lviv in the first half of the twentieth century was Jozef Koffler (1896-1943), an undeservedly forgotten artist in the history of Western Ukrainian music culture. The historical significance of his artistic heritage for Ukrainian and Polish art cannot be overestimated, since the composer becomes a pioneer of new ideas for the development of the musical language, not only the first but also the only Polish composer, developed dodecaphonic technique. Chamber-instrumental creativity of the composer is indicative for demonstrating the constant renovation of the artist’s style. Trio for violin, viola and piano op. 10 is a work by which J. Koffler manifests his creative maturity. Opus demonstrates a new attitude to the twentytones – aesthetics become more important than techniques. String quartet Ukrainian sketches op. 27 testifies to the paralysis of creative forces, which is characterized by the inability to create new style qualities. In the context of the composer’s creativity, the folklore of this opus is perceived as an obvious anachronism

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies