Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

К ВОПРОСУ О МУЗЫКАЛЬНОЙ КУЛЬТУРЕ ПШЕМЫСЛЯ ПЕРВОЙ ПОЛОВИНЫ ХІХ ВЕКА

Tytuł:
К ВОПРОСУ О МУЗЫКАЛЬНОЙ КУЛЬТУРЕ ПШЕМЫСЛЯ ПЕРВОЙ ПОЛОВИНЫ ХІХ ВЕКА
Autorzy:
Новакович, Мирослава
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/566612.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Akademia Pomorska w Słupsku
Tematy:
композиторская школа
церковная музыка
культурное пограничье
Литургия
school of composition
church music
cultural borderlands
liturgy
Źródło:
Ars inter Culturas; 2016, 5; 305-316
2083-1226
Język:
rosyjski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is devoted to the musical life of Przemysl, which in the first half of the nineteenth century was the area of cultural borderland, where different cultural identities were constructed, particularly Ukrainian. In the Greek Catholic Church the singing school was established, and in 1829 the choir, headed by wellknown Czech composer Alois Nankе was formed. An example for Nankе and his students, among whom was the famous Ukrainian composer subsequently M. Verbitsky, were spiritual choral concerts of the famous Ukrainian composer D. Bortniansky. The music by Bortniansky became an excellent example of creativity for Ukrainian composers of the nineteenth century in Galicia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies