Background: The paper explores the potency of music activities and background music
to support academic performance and behaviour of Slovak middle school pupils. It reviews
developmental, social and emotional changes that children face during the period of preadolescence.
School and education is connected with the formation of personality, thus school
staff and parents need to pay attention to social and emotional well-being of pupils.
The objective of the study is to investigate academic performance and behaviour of pupils
(aged 10-11) before and after music intervention.
Methods: The target research group consists of forty-four Slovak fifth graders from big
urban, municipal middle school. Data were collected by evaluation of rating scale conducting
teacher´s professional judgement about pupils they taught the four explored school subjects.
Results: The study summarises the results of rating scale of teacher’s opinions of pupils’
academic performance and behaviour in the control and experimental groups (with and
without music intervention). The results show the potency of music to support academic
performance and improve behaviour of pupils.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00