WYCHOWANIE MUZYCZNE DZIECKA W PRACACH KRAKOWSKICH PEDAGOGÓW 2. POŁOWY XX WIEKU MUSIC EDUCATION OF CHILDREN IN THE WORKS OF CRACOW EDUCATORS FROM THE 2ND HALF OF THE 20TH CENTURY
In Poland after the Second World War, the education of children became the central
topic of interest of many educators who craved the Polish cultural and intellectual rebirth
after war damages. During that time, the pedagogy of cultural and aesthetical upbringing
(including music education) was particularly emphasized. The author presents the practical
and theoretical research (conducted in Cracow) pertaining to early child development.
They include: the establishment of the first network of musical pre-schools in Poland
(the Cracow Curriculum and Methodical Concept) and numerous research
publications. The author concludes the essay by offering new pedagogical directions in
early education in the period of digitization in the 21st century.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00