IDENTITÄT UND DIVERSITÄT EINE AUSEINANDERSETZUNG MIT KONZEPTIONELLEN BEGRIFFEN DER INTERKULTURELLEN MUSIKPÄDAGOGIK IDENTITY AND DIVERSITY. AN EXAMINATION OF TWO CENTRAL CONCEPTS OF INTERCULTURAL MUSIC EDUCATION
The concept of diversity entails the development of strategies that capitalize on the
diverse cultural potential of the members of a heterogeneous group and explores that
potential in a constructive way. In principle, this might be a good idea but it runs the risk of
binding cultural potentials within so-called multicultural (learners) groups (of pupils) to
their origins/descents, thus strengthening positive racism. In contrast, the new concept of
identity operates in terms of a plural or fragmented self, or a patchwork biography, in
which the individual is no longer bound by the predetermined factors of one’s identity, such
as gender, place of residence, profession of parents or origin/descent. Rather, one has to
solve the task of constructing one’s identity over and over again throughout one’s whole
life, balancing and integrating different senses of cultural belonging. This article presents
both concepts referring to multicultural learners/learning groups. It also discusses whether
the theoretical base of diversity and identity rule themselves out in the end or whether there
are common assumptions, which reflects the precepts of intercultural music education.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00