Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wspólne podążanie za dzieckiem - współpraca personelu klubu dziecięcego z rodzicami

Tytuł:
Wspólne podążanie za dzieckiem - współpraca personelu klubu dziecięcego z rodzicami
Jointly following the child - cooperation between the staff Of a children’s club and parents
Autorzy:
Kuca, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/565355.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tematy:
współpraca z rodzicami
instytucja wczesnej edukacji i opieki
żłobek
klub dziecięcy
mutyzm wybiórczy
cooperation with parents
early education and care institution
nursery
children’s club
selective mutism
Źródło:
Rozprawy Społeczne; 2019, 13, 1; 43-48
2081-6081
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Oczekiwania względem instytucji wczesnej edukacji i opieki stale się zmieniają. Rodzice czy opiekunowie dzieci poszukują miejsc, które pomogą im w wychowaniu dziecka, niejednokrotnie chcieliby, aby część kompetencji i umiejętności, potrzebnych w dalszym życiu, dziecko zdobyło właśnie w placówkach opieki zbiorowej. Treścią artykułu jest ukazanie korzyści płynących ze współpracy wychowawczyń z rodzicami dzieci uczęszczających do jednego z klubów dziecięcych na Dolnym Śląsku. Artykuł prezentuje opis współpracy personelu placówki z rodzicami dwójki dzieci: Jacka, który miał trudności rozwojowe i problemy w zakresie kontaktów społecznych oraz Małgosi, u której podejrzewany był mutyzm wybiórczy. Jacek uczęszczał do klubu dziecięcego przez okres dwóch lat, natomiast Małgosia przez niespełna rok. W tym czasie pojawiały się różne momenty zwrotne we współpracy personelu z ich rodzicami. Współpraca rodziców z wychowawcami to klucz do harmonijnego rozwoju młodego człowieka, a w przypadku zauważonych trudności w rozwoju oraz codziennym funkcjonowaniu dziecka, współpraca ta wydaje się być szczególnie ważna.

Expectations towards institutions tasked with early education and care are constantly changing. Parents or guardians of children are looking for places that will help them to raise a child, frequently it is exactly in collective care institutions where they would like for the child to acquire some of the competences and skills needed in later life. The meaning of the article is to show the benefits stemming from the cooperation between form teachers and the parents of children enrolled in one of the children’s clubs in Lower Silesia. The article presents a description of the cooperation between the facility’s staff and the parents of two children: Jacek, who had developmental difficulties and problems with social contacts, and Małgosia, in whom selective mutism was suspected. Jacek attended the children’s club for a period of two years, while Małgosia, for less than a year. At that time, various turning points occurred in the cooperation of the staff with the children’s parents. Cooperation between parents and form teachers is the key to the harmonious development of a young person, and it seems to be particularly important in the case of difficulties in the development and everyday functioning of a child being noticed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies