Celem niniejszej pracy jest wskazanie propozycji jakościowych zmian, jakie winny nastąpić we
współczesnych polskich szkołach. Przeciwstawiają się one traktowaniu uczniów w kategorii
„biologizmu”, który warunkuje konieczność napełnienia ich wiedzą podawaną w postaci gotowej
„pigułki”. Akcentując wolność uczniów do dokonywania własnych wyborów i ich gotowość
do samorealizacji, propaguje zdobywanie wiedzy w sposób aktywny, twórczy, problemowy oraz
przyjazny, ujmując uczniów jako suwerenów własnego rozwoju.
The aim of the present work is to indicate the qualitative proposals for changes to be made in
the contemporary Polish schools. They oppose the “biologistic” approach to students, insisting
on the need to fill them with knowledge in the form of a premade “pill”. By emphasising the freedom
of students to make their own choices and their readiness for self-realisation, it promotes
the acquisition of knowledge in an active, creative, problem-oriented and friendly way, picturing
students as sovereigns of own development.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00