Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wzorce funkcjonowania rodziny pochodzenia a inteligencja emocjonalna młodych dorosłych

Tytuł:
Wzorce funkcjonowania rodziny pochodzenia a inteligencja emocjonalna młodych dorosłych
Patterns of functioning of the family of origin and the emotional intelligence of young adults
Autorzy:
Korol, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/564856.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Tematy:
inteligencja emocjonalna
wzorce funkcjonowania rodziny
znaczenie rodziny pochodzenia
emotional intelligence
the specific model of family functioning
the importance of family of background
Źródło:
Studia Psychologica; 2015, 15, 1; 19-32
1642-2473
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano badania dotyczące związku między poziomem ogólnej inteligencji emocjonalnej oraz poszczególnych jej składników u młodych dorosłych a wzorcami ich funkcjonowania w rodzinach pochodzenia. Analizą metodologiczną objęto wyniki uzyskane od 121 osób (72 kobiet i 49 mężczyzn) w wieku 21–26 lat. Dla potrzeb niniejszej pracy rodzina rozumiana jest zgodnie z uję- ciem systemowym, inteligencja emocjonalna zaś zgodnie z modelem zdolnościowym. W związku z tym w badaniu wykorzystano następujące metody badawcze: Skale oceny rodziny (SOR), Popularny kwestionariusz inteligencji emocjonalnej (PKIE) oraz ankietę własną. Jak pokazały wyniki, istnieją zależności między określonymi wzorcami funkcjonowania rodziny pochodzenia młodych dorosłych a ich ogólnym poziomem inteligencji emocjonalnej oraz jej poszczególnymi zdolnościami.

This article describes the research concerning the connection between the level of general emotional intelligence, and its individual components, among young adults and the model of functioning of their family background. The analysis was conducted on the sample of 121 individuals, 72 women and 49 men, aged 21-26. Within the context of this work a family is understood in accordance with a systemic perspective and EI in accordance with the ability model. The following methods have been used in the study: Polish adaptation FACES-IV (Flexibility and Cohesion Evaluation Scales) David H. Olson’s, Popular Questionnaire of Emotional Intelligence and own survey. The article contains the discussion of the results, which shows that there is a statistically significant relation between the specific model of family background of young adults and their general level of EI with its individual abilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies