Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Orientacje strategiczne a efektywność organizacji. Perspektywa konfiguracyjna

Tytuł:
Orientacje strategiczne a efektywność organizacji. Perspektywa konfiguracyjna
Strategic Orientations and Performance of Organisations. The Configurational Perspective
Стратегические ориентации и эффективность организации. Конфигурационная перспектива
Autorzy:
Kwiotkowska, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/563954.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
orientacje strategiczne
efektywność
konfiguracje organizacyjne
jakościowa analiza porównawcza
strategic orientations
performance
organisational configurations
qualitative comparative analysis
стратегические ориентации эффективность
организационные конфигурации качественный сопоставительный анализ
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2017, 3 (368) Tom I; 213-222
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule, przyjmując perspektywę konfiguracyjną, dokonano analizy sposobu, w jaki orientacja przedsiębiorcza, orientacja rynkowa i orientacja na organizacyjne uczenie się wspólnie wpływają na efektywność funkcjonowania akademickich przedsiębiorstw odpryskowych (przedsiębiorstw powstałych w duchu przedsiębiorczości akademickiej). W badaniach wykorzystano stosunkowo nową metodę analizy – jakościową analizę porównawczą (Qualitative Comparative Analysis– QCA). Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że efektywność akademickich przedsiębiorstw odpryskowych w istocie jest uzależniona od różnych konfiguracji analizowanych orientacji strategicznych. Ponadto szczególnie konfiguracja o wysokim nasileniu orientacji strategicznych pozytywnie wpływa na wysoką efektywność analizowanych przedsiębiorstw.

The paper takes a configurational perspective and investigates the joint effect of entrepreneurial orientation, market orientation, and learning orientation on performance of academic spin-off companies (firms created within the framework of academic entrepreneurship). The study used a relatively new method of analysis – the qualitative comparative analysis (QCA). The results indicate that performance of academic spin-off companies, in fact, depends on different configurations of strategic orientations. In addition, particularly the configuration of high intensity of the strategic orientation positively affects the high performance of academic spin-off companies.

В статье, принимая конфигурационную перспективу, провели анализ способа, каким предпринимательская, рыночная ориентация и ориентация на организационную учебу совместно влияют на эффективность функционирования академических выделенных предприятий (предприятий, возникших в духе академического предпринимательства). В исследованиях использовали относительно новый метод анализа – качественный сопоставительный метод. Результаты проведенных исследований указывают, что эффективность академических выделенных предприятий по существу зависит от разных конфигураций анализируемых стратегических ориентаций. Кроме того, особенно конфигурация с высокой интенсивностью стратегических ориентаций положительно влияет на высокую эффективность анализируемых предприятий.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies