Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lojalność konsumentów niepełnosprawnych ruchowo na rynkach żywnościowych – determinanty wyborów

Tytuł:
Lojalność konsumentów niepełnosprawnych ruchowo na rynkach żywnościowych – determinanty wyborów
Loyalty of Physically Disabled Consumers in Food Markets – Determinants of Choices
Лояльность потребителей с нарушенной опорно-двигательной системой на рынках продуктов питания – детерминанты выборов
Autorzy:
Maciaszczyk, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/563452.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
lojalność
determinanty lojalności
konsument niepełnosprawny
ruchowo
produkty żywnościowe
loyalty
determinants of loyalty
physically disabled consumer
food
markets
лояльность
детерминанты лояльности потребитель с моторной инвалидностью
продукты питания
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2018, 2 (373); 283-293
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mimo iż tematyka satysfakcji i lojalności pojawia się coraz częściej w życiu codziennym, jak i w kręgu zainteresowań badaczy różnych dziedzin, wciąż niewielki odsetek przedsiębiorców ma pełną świadomość znaczenia powyższego pojęcia w kontekście konsumentów niepełnosprawnych. W artykule starano się przybliżyć znaczenie lojalności dla dzisiejszych przedsiębiorców, przedstawiono terminologię oraz wskazano na determinanty lojalności konsumentów niepełnosprawnych, które mogłyby zostać wykorzystane do zarządzania lojalnością członków tej społeczności. Determinanty zidentyfikowane zostały na podstawie badań własnych autorki. Zawężenie do określonego segmentu podyktowane jest różnicami w nasileniu poszczególnych potrzeb między osobami niepełnosprawnymi ruchowo a osobami bez uszkodzeń narządu ruchu. Podstawowym celem artykułu jest ocena analizy determinant decyzji nabywczych podejmowanych przez osoby niepełnosprawne na przykładzie wybranych grup produktowych. Wnioski przedstawione w niniejszym opracowaniu wyciągnięto na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych na grupie niepełnosprawnych mieszkańców województwa lubelskiego. Dane poddawane analizie zebrano na przełomie I i II kwartału 2016 roku. Do analizy wykorzystano program statystyczny Statistica.

Although the issues of satisfaction and loyalty frequently appear in everyday life as well as in the range of interests of researchers of different fields, still only the little percentage of entrepreneurs has a full awareness of the significance of those concepts in the context of disabled consumers. In her article, the author is trying to introduce the importance of loyalty for entrepreneurs, to describe the terminology and define determinants of loyalty of disabled consumers that could be used for disabled consumers’ loyalty management. Determinants were identified based on authors’ own surveys. Narrowing up to the determined segment is dictated by differences in needs intensity of physically disabled persons and persons without disorders of the motor organ. The main goal of the article is an evaluation of analysis of determinants of buying decisions of disabled persons on the example of chosen product groups. Conclusions were drawn based on the questionnaire survey conducted on the group of disabled residents of the Lublin Province. The analysed data were collected at the turn of 1st and 2nd quarter of 2016. The Statistica programme was used for an analysis.

Несмотря на то, что тематика удовлетворения и лояльности появляется все аще в повседневной жизни, а также в кругу интереса исследователей разных областей, все же лишь небольшая доля предпринимателей вполне осведом- лена насчет значения этой концепции в контексте потребителей-инвалидов. В статье старались приблизить значение лояльности для нынешних предпри- нимателей, представили терминологию и указали детерминанты лояльности потребителей-инвалидов, которые могли бы быть использованы для управления лояльностью членов этого сообщества. Детерминанты выявили на ос- нове собственных обследований автора. Сужение к определенному сегменту продиктовано отличиями в интенсивности отдельных потребностей между лицами с нарушением функции передвижения и лицами без нарушений опорно-двигательной системы. Основная цель статьи – оценить анализ детерминантов решений о покупке, принимаемых инвалидами, на примере избранных групп продуктов. Выводы, представленные в работе, сделали на основе опросов, проведенных на группе инвалидов-жителей Люблинского воеводства. Анализируемые данные были собраны на рубеже первого и второго кварталов 2016 г. Для анализа ис- пользовали статистическую программу Statistica.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies