Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tworzenie kultury organizacyjnej zorientowanej na klienta

Tytuł:
Tworzenie kultury organizacyjnej zorientowanej na klienta
Creation of the Customer-Oriented Corporate Culture
Формирование корпоративной культуры, сориентированной на клиента
Autorzy:
Bojanowska, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/563175.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
kultura organizacyjna
klient
zarządzanie relacjami z klientami
CRM
corporate culture
customer
customer relationship management CRM
корпоративная культура
клиент
управление взаимоотношениями с клиентами
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2016, 1 (360); 202-212
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem rozważań jest zagadnienie tworzenia kultury organizacyjnej ukierunkowanej na klienta w różnych aspektach. Celem opracowania jest ukazanie specyficznych zmian zachodzących w kulturze organizacyjnej różnych przedsiębiorstw po wdrożeniu systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM). Są to zmiany, które wynikają z konieczności dopasowania filozofii firmy do filozofii CRM, a także ze zmian zachodzących w samych pracownikach w procesie wdrażania koncepcji CRM. W artykule ukazano również, jakie kultury organizacyjne są najbardziej przyjazne koncepcji CRM, a także nową kulturę organizacyjną firmy nakierowaną na klienta przez rozważania teoretyczne oraz przykłady praktyczne. Z tego powodu rozważania opierają się na obserwacji oraz badaniach literaturowych. Artykuł ma charakter metodologiczny, opiera się na studiach przypadku.

The topic of considerations is the issue of creation of customer-oriented corporate culture in various aspects. An aim of the study is to show the specific changes taking place in the corporate culture of various enterprises upon implementation of the customer relationship management (CRM) system. These are the changes arising from the need to adjust the firm’s philosophy to the CRM philosophy as well as from the changes occurring in the very employees in the process of implementation of the CRM concept. In the article, there is also indicated, what corporate cultures are the most friendly for the CRM concept, as well as the new corporate culture aimed at the customer by way of theoretical considerations and practical examples. For this reason, the considerations are based on observation and literature studies. The article is of the methodological nature, it is based on case studies.

Тема рассуждений – вопрос о формировании корпоративной культуры, направленной на клиента, в разных аспектах. Цель разработки – указать спеифические изменения, происходящие в корпоративной (организационной) ультуре разных предприятий после внедрения системы управления взаимоотношениями с клиентами (англ. CRM). Это изменения, которые вытекают из необходимости приспособления философии фирмы к философии CRM, а также из изменений, происходящих в самих сотрудниках в процессе внедрения концепции CRM. В статье указали тоже, какие организационные культуры наиболее подходящи для концепции CRM, а также новую корпоративную культуру фирмы, направленную на клиента, путём теоретических рассуждений и с указанием практических примеров. По этому поводу рассуждения основываются на наблюдении и изучении литературы. Статья имеет методический характер и основывается на изучении конкретных случаев из хозяй- ственной практики.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies