Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koszty badań marketingowych a działania rynkowe przedsiębiorstw

Tytuł:
Koszty badań marketingowych a działania rynkowe przedsiębiorstw
Autorzy:
TARKA, PIOTR
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/562923.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
badania marketingowe
koszty badawcze
działania rynkowe
marketing research
research cost
market activities
маркетинговые исследования издержки исследований
рыночные действия
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2012, 1 (336); 12-17
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest analiza kosztów badań marketingowych w kontekście prowadzonych przez przedsiębiorstwa działań rynkowych. W części pierwszej omówiono adaptacyjną i kreatywną koncepcję organizacji kosztów badań marketingowych w przedsiębiorstwach. Następnie zaprezentowano metody oraz możliwe formy klasyfikacji i prowadzenia ewidencji kosztów badań marketingowych w przedsiębiorstwach. W artykule zwrócono również uwagę na koszty badawcze z perspektywy otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego przedsiębiorstw. W części końcowej skoncentrowano się na kryteriach kształtowania cenników badawczych przez podmioty zewnętrzne (tj. agencje badawcze) oraz zaprezentowano średnie szacunkowe koszty wybranych technik badań marketingowych.

The objective of article is pertaining to diagnosis of marketing research costs and their description in context of market activities undertaken by companies. In the first row, adaptive and creative concept of marketing research costs was discussed. Next author presented methods and possible forms of costs identification and running their evidence. There were also depicted external and internal perspectives on marketing research costs. At last author has focused on criteria of setting price levels and their flexible configurations by external information providers, e.g., research agencies, where also some averaged estimates of marketing research costs according to selected research techniques were presented.

Цель статьи – анализ издержек маркетинговых исследований в контексте рыночных исследований, проводимых предприятиями. В первой части рассматривается адаптационная и созидательная концепция организации издержек маркетинговых исследований на предприятиях. Затем представляются методы и возможные формы классификации и проведения учета издержек маркетинговых исследований на предприятиях. В статье обращают тоже внимание на расходы на исследования из внешней и внутренней перспективы окружающей среды предприятий. В последней части внимание сосредоточивается на критериях формирования прейскурантов по проведению исследований внешними субъектами (т.е. исследовательскими агентствами), а также представляются средние приблизительные издержки в области избранных техник маркетинговых исследований.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies