Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania konsumenckie osób starszych w Polsce

Tytuł:
Zachowania konsumenckie osób starszych w Polsce
Consumer Behaviours of Elderly Persons in Poland
Потребительское поведение пожилых людей в Польше
Autorzy:
Zalega, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/562856.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
starzenie się
osoby starsze
konsumpcja
zachowania konsumenckie
sprytne zakupy
aging
elderly persons
consumption
consumer behaviours
smart shopping
старение
пожилые люди
потребление
потребительское поведение
умные покупки
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2016, 2 (361); 410-422
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Osoby starsze są coraz częściej traktowane jako pożądana i ceniona grupa konsumentów. To nie tylko ważny podmiot konsumpcji, ale także istotny podmiot badawczy. W sferze konsumpcji zwiększający się udział osób starszych i ich emancypacja ekonomiczna, w istotny sposób wpływają zarówno na poziom, jak i strukturę konsumpcji. Celem rozważań jest uchwycenie zachowań nabywczych osób starszych w zakresie podejmowania decyzji konsumenckich. Po krótkim wprowadzeniu, w pierwszej części artykułu skupiono uwagę na wyjaśnieniu pojęcia zachowań konsumenckich i ich podstawowych determinant. W drugiej części opracowania, po omówieniu metodologii badania oraz doboru próby badawczej, uwagę skupiono na najistotniejszych determinantach uwzględnianych przy zakupie artykułów żywnościowych i wybranych dóbr rynkowych, alternatywnych trendach konsumenckich oraz miejscu robienia zakupów przez osoby starsze.

Elderly persons are increasingly often perceived as a desirable and appreciated group of customers. They are important not only as consumers, but also as an object of research. The increasing proportion of elderly consumers and their economic emancipation have a significant effect on both the level and structure of consumption. The aim of the article is to identify the shopping behaviours of elderly people in terms of consumer decision making. A short introduction of the article, after the research methodology and the selection of the sample are discussed, the key factors affecting the purchases of food articles and selected market goods, alternative consumer trends, and places where older persons do their shopping are analysed.

Пожилые люди все чаще рассматриваются как желательная и ценимая группа потребителей. Это не только важный субъект потребления, но и существенный субъект исследований. В сфере потребления повышающаяся доля пожилых людей и их экономическая эмансипация существенным образом влияют как на уровень, так и структуру потребления. Цель рассуждений – изучить покупательное поведение пожилых людей в области принятия потребительских решений. После краткого введения, в первой части статьи сосредоточили внимание на объяснении понятия потребительского поведения и его основных детерминантов. Во второй части разработки, после обсуждения методологии исследования и подбора исследовательской выборки, внимание сосредоточили на самых существенных детерминантах, учитываемых при покупке продуктов питания и избранных рыночных товаров, на альтернативных потребительских трендах и на месте осуществления покупок пожилыми людьми.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies