Projakościowe zarządzanie organizacją a jakość życia człowieka Pro-Qualitative Organisation Management versus Human Life Quality Прокачественное управление организацией и качество жизни человека
Dynamiczne i zmienne otoczenie wywołuje wiele zmian, do których muszą dostosować się współcześnie funkcjonujące organizacje. Chcąc zachować konkurencyjność zobligowane są do doskonalenia kompetencji warunkujących sprostanie pojawiającym się wyzwaniom. Jednym z nich jest wzrastające oczekiwanie społeczeństwa, aby nie zagrażały jego bezpieczeństwu i były zdolne do zaangażowania
się w spełnianie jego potrzeb. Zatem racjonalne staje się stwierdzenie, iż projakościowe zarządzanie powinno korzystnie wpłynąć na jakość życia człowieka. Celem artykułu jest ukazanie projakościowego zarządzania jako szansy na wzrost społecznej odpowiedzialności organizacji, przez co na poprawę jakości życia człowieka. Jako metody badawcze zostały wykorzystane analiza literatury oraz badania ankietowe, które pozwoliły na określenie poziomu wdrażania wybranych rozwiązań organizacyjnych warunkujących poprawę jakości funkcjonowania organizacji
w branży kruszyw znajdujących zastosowanie w budownictwie.
The dynamic and changeable environment makes a lot of changes to which contemporary organisations must adapt. In order to maintain competitiveness they are obliged to excel on competences conditioning the coping with the occurring
challenges. One of them is the growing expectation of the society for them not to threat its safety and were able to engage into fulfilling the arising needs. Therefore, it seems rational to state that socially responsible management should influence life
quality. The aim of the article is to present pro-qualitative management as a chance for the growth of corporate social responsibility and, as a result, improvement of the
quality of life in general. As research methods there were used literature analysis as well as questionnaires, which allowed to define the level of implementation of chosen organisational solutions conditioning improvement of organisation’s functioning
in the field of aggregates used in building.
Динамическая и меняющаяся среда вызывает многие изменения, к которым должны приспособиться современно функционирующие организации. Желая сохранить конкурентоспособность, они обязаны совершенствовать
компетенции, обусловливающие совладение с появляющимися вызовами. Один из них – возрастающее ожидание общества, чтобы они не угрожали его безопасности и могли бы включиться в осуществление его потребностей.
Следовательно, рациональной становится констатация, что прокачественное управление должно благоприятно повлиять на качество жизни человека. Цель статьи – указать прокачественное управление как шанс на рост корпоративной
социальной ответственности, благодаря чему – на повышение качества жизни человека. В качестве исследовательских методов были использованы обзор литературы и опросы, которые позволили определить уровень внедрения из-
бранных организационных решений, обусловливающих повышение качества функционирования организации в отрасли щебня, находящего применение в строительстве.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00