Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybory strategiczne w relacyjnej orientacji przedsiębiorstwa

Tytuł:
Wybory strategiczne w relacyjnej orientacji przedsiębiorstwa
Strategic Choices in the Relational Orientation of an Enterprise
Стратегические выборы в реляционной ориентации предприятия
Autorzy:
Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/562798.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
relacje międzyorganizacyjne
strategia relacyjna
wybory strategiczne
inter-organisational relations
relational strategy
strategic choices
межорганизационные отношения реляционная стратегия
стратегические выборы
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2017, 3 (368) Tom II; 181-192
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Orientacja relacyjna, opierając się na paradygmacie relacyjnym, zakłada tworzenie i apropriację wartości przez kształtowanie, utrzymywanie i rozwój relacji międzyorganizacyjnych. Relacyjny kontekst zarządzania skłania do badań nad istotą strategii relacyjnej przedsiębiorstw i podejmowanymi w jej ramach wyborami strategicznymi. Na podstawie badań przeprowadzonych metodą wywiadu w 53 firmach funkcjonujących w Polsce stwierdzono, że podstawowymi wyborami, wokół których koncertuje się treść strategii relacyjnej, są: cel, partner, dynamika międzyorganizacyjna i sposób tworzenia relacji. Jednocześnie miejsce strategii relacyjnej według poziomów zarządzania strategicznego nie zostało jednoznacznie określone.

Реляционная ориентация, основываясь на реляционной парадигме, предполагает создание и присвоение ценностей путем формирования, сохранения и развития межорганизационных отношений. Реляционный контекст управления склоняет к изучению сути реляционной стратегии предприятий и принимаемых в ее рамках стратегических выборов. На основе обследований, проведенных по методу интервью в 53 фирмах, функционирующих в Польше, констатировали, что основными выборами, вокруг которых сосредоточивается содержание реляционной стратегии, являются: цель, партнер, межорганизационная динамика и способ формирования отношений. Одновременно место реляционной стратегии по уровням стратегического управления не получило однозначного определения.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies