Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola samorządu w kształtowaniu struktury współczesnego rynku

Tytuł:
Rola samorządu w kształtowaniu struktury współczesnego rynku
Role of Self-Government in Shaping the Contemporary Market Structure
Роль самоуправления в формировании структуры современного рынка
Autorzy:
Kaczorowska-Budek, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/562784.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
samorząd
rynek
marka
marketing terytorialny
zarządzanie gminą
self-government
market
brand
territorial marketing
municipality management
самоуправление
рынок
бренд
территориальный маркетинг
управление гминой
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2013, 2 (343); 74-82
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Po dwóch dekadach polskich doświadczeń można dokonać wstępnych podsumowań dotyczących teorii i praktyki zarządczej w polskich miastach i gminach, a także zbadać, czy i w jaki sposób polskie samorządy korzystają z teorii marketingu terytorialnego, która jest najbardziej spójną teorią zarządzania JST. Jednostka samorządu terytorialnego jest przedmiotem i jednocześnie podmiotem rynku i ma wpływ na jego strukturę. Potencjał samorządów jest do wykorzystania w animowaniu szczególnie sektora MSP, który jest istotnym kreatorem współczesnego rynku. W artykule przedstawiono jak samorządowe władze identyfikują potrzeby swoich klientów i jak kształtują dostarczany produkt, m.in. wpływając na strukturę lokalnego rynku tak, aby zaspokoić rozpoznane oczekiwania.

Following the two decades of Polish experience, one may make preliminary summing up relating to the management theory and practice in Polish towns and municipalities as well as survey whether and how Polish self-governments make use of the theory of territorial marketing, which is the most coherent theory of local self-governmental unit management. The local self-government unit is an object and, at the same time, a subject of the market and it affects its structure. The selfgovernments’ potential is to be used in animating particularly the sector of SMEs which is a substantial creator of the contemporary market. In her article, the author presented how self-governmental authorities identify needs of their clients and how they shape the product delivered, inter alia, affecting the structure of the local market in such a way that the recognised expectations could be satisfied.

По истечении двух десятилетий польского опыта можно подвести предварительные итоги, касающиеся теории и практики управления в польских городах и гминах (муниципалитетах), а также изучить, пользуются ли и каким образом польские органы самоуправления теорией территориального маркетинга, которая является наиболее стройной теорией управления единицами местного самоуправления. Единица местного самоуправления – предмет и одновременно субъект рынка, и она влияет на его структуру. Потенциал самоуправлений может использоваться в оживлении в особенности сектора МСП, который является существенным созидателем современного рынка. В статье представили, как органы самоуправления выявляют потребности своих клиентов и как формируют поставляемый продукт, в частности, влияя на структуру местного рынка таким обоазом, чтобы удовлетворить выявленные ожидания.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies