Kształtowanie wizerunku marki na rynku motoryzacyjnym wśród dzieci Brand Image Creation in the Automotive Market among Children Формирование имиджа марки на рынке автомототранспортных средств среди детей
Współczesny marketing wymaga od przedsiębiorstw skutecznej komunikacji zarówno z klientami obecnymi, jak i potencjalnymi. W kontekście marek motoryzacyjnych, do tych drugich z pewnością należy zaliczyć dzieci. Z uwagi na wysoką konkurencyjność branży oraz duże podłoże emocjonalne związane z nabyciem
samochodu, niezwykle istotne jest kształtowanie pozytywnego odbioru marki od najmłodszych lat, tak aby w dorosłym życiu człowieka marka, która towarzyszyła dorosłemu już klientowi od dzieciństwa, była w zbiorze pierwszego wyboru przy
zakupie prawdziwego samochodu. W artykule przedstawiono sposoby komunikacji najpopularniejszych marek samochodowych pod względem sprzedaży w Polsce przez narzędzia internetowe i tradycyjne. Analizy tych pierwszych dokonano realizując audyt stron internetowych oraz profili w wybranych mediach społecznościowych tych marek dedykowanych dzieciom. W drugim obszarze przedstawiono wybrane narzędzia kształtowania wizerunku, stosowane przez marki samochodowe wśród dzieci w świecie realnym, o których analizowane marki komunikują poprzez Internet.
Contemporary marketing forces enterprises to engage in effective communication both with current and potential clients. In the context of automotive brands, the latter certainly includes children. Considering the high competitiveness of the industry as well as the deeply emotional nature of purchasing a vehicle, a positive
brand image creation is crucial from the earliest years to ensure that the brand, which has accompanied the clients since their childhood, will remain their first choice when they buy a real car as adults. The article presents how the most popular car brands in terms of sales in Poland communicate via on-line and traditional tools. Internet tools have been analysed by auditing these brands’ websites and profiles in the selected social media dedicated to children. The second area is illustrated via the select tools of image creation employed by car brands among children in the real world, about which the analysed brands communicate on the Internet.
Современный маркетинг требует от предприятий эффективной коммуникации как с нынешними, так и с потенциальными клиентами. В контексте марок автомототранспортных средств к последним наверное следует отнести детей. Ввиду высокой конкурентоспособности отрасли и большого эмоционального фона, связанного с покупкой автомобиля, весьма существенно формирование положительного восприятия марки с самых ранних лет, чтобы во взрослом возрасте человека марка, которая сопутствовала уже взрослому клиенту с детства, была в числе первого выбора при покупке настоящего автомобиля. В статье представили способы коммуникации самых популярных марок автомашин с точки зрения продажи в Польше по интернету и традиционным способом. Анализ первых провели, осуществляя аудит вебсайтов и профилей
в избранных социальных медиа этих марок, адресованных детям. Во второй сфере представили избранные инструменты формирования имиджа, применяемые марками автомобилей среди детей в реальном мире, которые рассматри-
ваемые марки сообщают по интернету.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00