Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sprawność łańcuchów dostaw – przegląd literatury

Tytuł:
Sprawność łańcuchów dostaw – przegląd literatury
Supply Chain Performance. Literature Review
Четкость действия цепей поставок – обзор литературы
Autorzy:
Majchrzak-Lepczyk, Justyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/562691.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
sprawność
efektywność
klient
łańcuch dostaw
przedsiębiorstwo
sukces
performance
efficacy
customer
supply chain
business
success
четкость действия
эффективность
клиент
цепь поставок
предприятие
успех
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2017, 6 (371); 181-192
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł ma charakter przeglądowy i dotyczy próby odpowiedzenia na pytanie, jak należy definiować sprawność łańcucha dostaw. Studia literatury przedmiotu wskazują na szerokie spektrum rozumienia i interpretowania przedmiotowego pojęcia, a zarazem na jego wielowymiarowość. Chaos, błędne tłumaczenia językowe, a niekiedy wykluczające się tezy w niektórych publikacjach, stanowiły przyczynek do powstania niniejszego artykułu. Podstawowym przedmiotem analiz była polska i zagraniczna literatura przedmiotu. Nie ma zgodności co do rozumienia pojęcia „sprawność”, dlatego istnieje potrzeba syntetycznego jego określenia. Celem artykułu jest zaproponowanie takiego ujęcia sprawności, które będzie odpowiednie względem funkcjonowania podmiotów w łańcuchów dostaw. Sprawność powinna cechować wrażliwość na ewoluujący rynek, zatem potrzebna jest orientacja na wyniki, sprowadzające się do oferowania wysokiej jakości produktów i profesjonalnej obsługi klienta, mierzonej jego satysfakcją. Ponadto, niezwykle istotny jest wynik finansowy przedsiębiorstwa, przesądzający o efektywności działań. Niezbędna staje się analiza kluczowych czynników, determinujących preferencje konsumentów, które w istotny sposób warunkują funkcjonowanie przedsiębiorstw. Niemniej sukcesu w radzeniu sobie podmiotów ekonomicznych z wyzwaniami rynkowymi nie można wyłącznie uzależniać od posiadania atrybutów sprawności.

This article is of the review nature and addresses the question of how to define supply chain performance. Studies of the subject literature indicate a wide spectrum of understanding and interpretation of the concept and, at the same time, its multidimensional nature. Chaos, erroneous language translations, and sometimes inadvertent theses in some publications were a contribution to the creation of the article. The main subject of the analysis was Polish and foreign literature of the subject. There is no agreement as to the concept of “performance”, so there is a need for a synthetic definition of it. The aim of the article is to propose such an approach to performance that will be relevant to the functioning of the actors in the supply chains. Undoubtedly, performance should be sensitive to the evolving market, so it is necessary to focus on results, which are low-cost, high-quality products, and professional customer service measured by their satisfaction. Moreover, the financial result of the company, which determines the effectiveness of measures, is extremely important. It is essential to analyse the key factors that determine the consumers’ preferences which significantly affect the functioning of enterprises. However, success in dealing with the market challenges by economic operators cannot be solely dependent on the possession of attributes.

Статья имеет обзорный характер и касается попытки ответить на вопрос, как следует определять четкость действия цепи поставок. Изучение летературы предмета указывает широкий спектр понимания и толкования предметного понятия, а заодно его многомерность. Хаос, ложные переводы с иностранных языков, а иногда взаимоисключающиеся тезисы в некоторых публикациях представляли собой повод для подготовки настоящей статьи. Основным предметом анализов была польская и зарубежная литература по предмету. Нет согласия в отношении понимания термина «четкость действия», потому существует необходимость в его синтетическом определении. Цель статьи– предложить какое выражение четкости действия, которое будет соответству- ющим по отношению к функционированию субъектов в цепи поставок. Четкость действия должна характеризоваться чувствительностью к эволюирующему рынку, следовательно, необходима ориентация на результаты, которые сводятся к предложению высококачественных продуктов и к профессиональному обслуживанию клиента, измеряемому его удовлетворенностью. Кроме того, необыкновенно существенным является финансовый результат пред- приятия, решающий вопрос эффективности мер. Необходимым становится анализ основных факторов, предопределяющих предпочтения потребителей, которые существенным образом обусловливают функционирование предприятий. Тем не менее успех в совладении экономических субъектов с рыночны- ми вызовами не может ставиться в зависимость исключительно от обладания атрибутами четкости действия.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies