Tytuł pozycji:
Szara strefa w Internecie: tendencje i kierunki rozwoju
- Tytuł:
-
Szara strefa w Internecie: tendencje i kierunki rozwoju
- Autorzy:
-
MRÓZ, BOGDAN
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/561960.pdf
- Data publikacji:
-
2011
- Wydawca:
-
Polski Instytut Ekonomiczny
- Źródło:
-
Handel Wewnętrzny; 2011, 3 (332); 11-19
0438-5403
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Szybki rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych powoduje, że coraz większa część aktywności gospodarczej jest przemieszczana do przestrzeni wirtualnej. Internet sprzyja powstawaniu nowych, innowacyjnych modeli biznesowych i skłania wiele firm do
wykorzystania globalnej sieci nie tylko jako platformy interaktywnej komunikacji z klientami i konsumentami, lecz również jako sposobu wykreowania unikatowej przewagi konkurencyjnej. Migracja do cyberprzestrzeni stwarza szanse dla kreatywnych przedsiębiorców, ale wiąże się również z zagrożeniami. Dotyczy to także konsumentów, którym Internet stwarza niespotykane wcześniej możliwości, ale równocześnie narażając ich na nowe niebezpieczeństwa i pułapki. Wiele z nich wiąże się z występowaniem w przestrzeni wirtualnej nierejestrowanej aktywności gospodarczej (określanej potocznie jako „szara strefa”), której wybrane przejawy zostaną bliżej przedstawione w niniejszym artykule.
Migration to the virtual space provides opportunities for many firms and creative entrepreneurs but also possibilities to carry out activities by those entities, which seek for easy, quick profits. It is connected with occurrence in the virtual space of unregistered business activity (commonly described as the grey market) whose selected symptoms are presented in the article. The author also discussed in it the new areas and symptoms of occurrence of
the grey market in Internet in the form of development of unofficial market for IT products, brand piracy and sale of counterfeit products (including computer software) and achievement
of unregistered income through sale of products in Internet auctions.
Миграция в виртуальное пространство создает шансы для многих фирм и созидательных предпринимателей, но и новые возможности действий для субъектов, которые ищут легкой и быстрой прибыли. Это связано с выступлением в виртуальном пространстве нерегистрированной экономической активности (определяемой в обиходе термином «теневая экономика»), избранные аспекты которой представлены в статье.
В ней обсуждены также новые области и проявления выступления теневой экономики в Интернете в виде развития неофициального рынка информатических продуктов,
брендового пиратства и продажи продуктов-подделок (в том числе компьютерного программного обеспечения) и получение нерегистрированных доходов путем прода-
жи продуктов на Интернет-аукционах.