Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Formy działalności prosumpcyjnej wybranych grup nabywców finalnych.

Tytuł:
Formy działalności prosumpcyjnej wybranych grup nabywców finalnych.
Forms of Prosumptive Activity of the Selected Groups of Final Purchasers
Формы просьюмерской деятельности избранных групп конечных покупателей3
Autorzy:
Iwanicka, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/561860.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
prosumpcja
formy działalności prosumpcyjnej prosument
prosumption
forms of prosumptive activity
prosumer
prosumption (производство и потребление как одно целое)
формы просьюмерской деятельности
просьюмер
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2016, 4 (363); 56-68
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel artykułu: zidentyfikowanie i poddanie analizie form działalności prosumpcyjnej nabywców finalnych oraz określenie zakresu i specyfiki działalności prosumpcyjnej wybranych grup respondentów. Rodzaj wykorzystanej metodologii badawczej: badania ankietowe przeprowadzono w 2015 roku wśród 1200 osób reprezentujących polskich nabywców finalnych. Do opracowania danych pierwotnych wykorzystano eksploracyjną analizę czynnikową oraz dyferencjał semantyczny. Główne wyniki badań/analiz: stopień przygotowania ankietowanych do występowania w roli prosumentów oceniono na niskim poziomie. Działalność prosumpcyjna respondentów w dużej mierze związana była z wyrażaniem opinii i uwag na temat produktów, a jednocześnie zapoznawaniem się z opiniami innych konsumentów bez pośrednictwa Internetu. Implikacje praktyczne: wyniki badań mogą służyć opracowaniu strategii działania oferentów z zakresu sposobów kształtowania przez nich aktywności prosumpcyjnej nabywców. Implikacje społeczne: Wyniki badań wskazują na potrzebę zmian w zachowaniach zarówno użytkowników, jak i oferentów w zakresie podejmowania działalności prosumpcyjnej. Kategoria artykułu: badawczy.

Purpose of the article: To identify and analyse various forms of prosumptive activity of final purchasers and to define the scope and specificity of prosumptive activity of the selected groups of respondents. Research methodology/approach: The research was conducted in 2015 among 1200 respondents representing Polish final purchasers. Exploratory factor analysis and semantic differential were used for working out primary data. Key findings/analysis: The respondents’ ability to take the role of prosumers was evaluated as low. Their prosumptive activity was mainly connected with giving opinions and comments about products, and simultaneously acquiring opinions of other consumers beyond the Internet. Practical implications: The research results can serve to work out an offeror business strategy concerning the methods of creating purchaser prosumptive activity. Social implications: The research results point out to the need of changing the behaviour of both the recipients and offerors in terms of their presumptive activity. Article category: research.

Цель статьи: выявить и провести анализ форм просьюмерской деятельности конечных покупателей, а также определить диапазон и специфику просьюмерской деятельности избранных групп респондентов. Вид использованной исследовательской методологии: опросы провели в 2015 г. среди 1200 лиц-представителей польских конечных покупателей. Для обработки первичных данных использовали эксплораторный факторный анализ и семантический дифференциал. Основные результаты исследований/анализов: степень подготовки респондентов к выступлению в роли просьюмеров оценили на низком уровне. Просьюмерская деятельность респондентов во многом была связана с выра- жением мнений и замечаний насчет продуктов, а заодно с изучением мнений других потребителей, минуя интернет. Практические импликации: результаты обследований могут служить разработке стратегии действия оферентов в отношении способов формирования ими просьюмерской активности покупателей. Социальные импликации: результаты обследования указывают необходимость ввести изменения в поведении как пользователей, так и оферентов насчет приступления к просьюмерской деятельности. Категория статьи: исследовательская статья.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies