Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Internet jako platforma zaangażowania konsumenta w rozwój nowych produktów

Tytuł:
Internet jako platforma zaangażowania konsumenta w rozwój nowych produktów
Internet as a Platform of Consumer Engagement in the New Product Development
Интернет как платформа вовлечения потребителя в развитие новых продуктов
Autorzy:
Zajkowska, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/561780.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
zaangażowanie konsumenta innowacje
rozwój nowego produktu
Internet
consumer engagement
innovation
new product development
вовлечение потребителя инновации
развитие нового продукта
интернет
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2018, 4 (375) tom I; 400-409
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We współczesnej gospodarce sieciowej firmy coraz częściej doceniają siłę Internetu jako platformy do współtworzenia wartości wspólnie z konsumentem. Celem artykułu jest krytyczny przegląd interpretacji zjawiska wpływu różnorodnych mechanizmów internetowych na proces tworzenia innowacji produktowych opartych na współpracy z konsumentem. Zwrócono uwagę na wyróżniające się cechy Internetu jako platformy zaangażowania konsumentów, w tym interaktywność, duży zasięg, szybkość i elastyczność, oraz zaprezentowano możliwości ich wykorzystania w pobudzaniu aktywności konsumentów do współtworzenia innowacyjnych rozwiązań. Internet pozwala firmom tworzyć ciągły dialog ze swoimi użytkownikami oraz skanować wiedzę o potencjalnych klientach konkurencji. Dzięki wykorzystaniu narzędzi środowiska wirtualnego firmy mogą uzyskać dostęp do wiedzy indywidualnych użytkowników lub całych społeczności internetowych. W artykule omówiono, w jaki sposób te mechanizmy mogą ułatwiać współtworzenie innowacji na różnych etapach rozwoju nowych produktów, oraz podjęto próbę oceny poziomu zaangażowania konsumentów na każdym z nich.

In today’s network economy, companies increasingly appreciate the power of the Internet as a platform for co-creating value together with the consumer. The aim of this article is to critically review the interpretation of the impact of various Internet mechanisms on the process of creating product innovations based on cooperation with the consumer. Attention was paid to the distinctive features of the Internet as a platform for consumer engagement, including interactivity, a large reach, speed and flexibility, and the possibilities of using them in stimulating consumer activity to co-create innovative solutions. The Internet allows companies to create a continuous dialogue with their users and to scan knowledge about potential clients of competitors. By using virtual environment tools, companies can gain access to the knowledge of individual users or entire online communities. The article discusses how these mechanisms can facilitate co-creation of innovations at various stages of development of new products and an attempt was made to assess the level of consumer engagement at each of them.

В современной сетевой экономике фирмы все чаще надлежащим образом оценивают мощь интернета в качестве платформы для совместного созида-ния ценностей вместе с потребителем. Цель статьи – дать критический обзор толкования явления влияния разных интернет-механизмов на процесс созда-ния продуктовых инноваций, основанных на сотрудничестве с потребителем. Обратили внимание на выделяющиеся черты интернета в качестве платфор- мы вовлечения потребителей, в том числе интерактивность, большой даиапазон, скорость и гибкость, а также представили возможности их использования в стимулировании активности потребителей к совместному формированию инновационных решений. Интернет позволяет фирмам формировать постоянный диалог со своими пользователями и сканировать знания насчет потенци- альных клиентов конкурентов. Благодаря использованию инструментов виртуальной среды фирмы могут получить доступ к знаниям индивидуальных пользователей или целых интернет-сообществ. В статье представили, каким образом эти механизмы могут облегчить совместное создание инноваций на разных этапах развития новых продуктов, а также предприняли попытку оценить уровень вовлеченности потребителей на каждом из них.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies