Innowacje rozumie się głównie jako usprawnienia technologiczne, organizacyjne, marketingowe czy produktowe. Ale obok nich istnieją jeszcze innowacje społeczne, których podstawowym zadaniem jest wdrażanie nowych produktów, pomysłów, rozwiązań, w celu zaspokajania potrzeb społecznych, współpracy między jednostkami i tworzenia relacji między nimi. Istotną rolę w tworzeniu i wdrażaniu
innowacji społecznych powinny mieć firmy rodzinne, które zazwyczaj są „blisko” społeczeństwa i łatwiej mogą dostosowywać swe rozwiązania do jego potrzeb, szczególnie na poziomie lokalnym. Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia firm rodzinnych w obszarze innowacyjności społecznej – nowego modelu biznesowego, który wdraża i stosuje coraz więcej firm. W opracowaniu, wychodząc od kwestii definicyjnych innowacyjności społecznej, przedstawiono – na wybranych przykładach – różne aspekty w jakich innowacje społeczne tworzą i wdrażają firmy
rodzinne. W artykule wykorzystano analizę treści literatury źródłowej oraz analizę przypadków.
Innovation is mainly understood as technological, organisational, marketing or product improvements. But next to them there are still social innovations whose primary task is to implement new products, ideas, solutions, to meet social needs, to work together and to build relationships between individuals. Families that are
usually “close” to the society and should be able to tailor their solutions to their needs, particularly at the local level, should play a key role in creating and implementing social innovation. The purpose of this article is to present the importance of family businesses in the area of social innovation - a new business model that is implemented and used by more and more companies. This paper, starting from the definition of social innovation, presents, on the selected examples, various aspects
of social innovation that family businesses are creating and implementing. The article is based on literature research and case studies.
Инновации понимают в основном как повышение технологической, организационной, маркетинговой или продуктовой эффективности. Но наряду с ними существуют еще социальные инновации, основной задачей которых
является внедрение новых продуктов, идей, решений для удовлетворения общественных потребностей, сотрудничества между индивидами и формирования отношений между ними. Существенную роль в создании и внедрении социальных инноваций должны играть семейные фирмы, которые, как правило, находятся близко общества и могут легче приспосабливать свои решения к его потребностям, особенно на локальном уровне. Цель статьи – представить
значение семейных фирм в области социальной инновационности – новой модели бизнеса, которую внедряет и применяет все больше фирм. В разработке, исходя из вопросов определения социальной инновационности, представили
– на избранных примерах – разные аспекты, в каких социальные инновации создаются и внедряются семейными фирмами. В статье использовали анализ содержания литературы (первоисточников) и анализ конкретных случаев.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00