Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organizational Citizenship Behaviours as a Form of Real Commitment of Employees in Sustainable Management

Tytuł:
Organizational Citizenship Behaviours as a Form of Real Commitment of Employees in Sustainable Management
Zachowania obywatelskie jako forma rzeczywistego zaangażowania pracowników w zrównoważone zarządzanie
Гражданское поведение как форма действительного включения работников в устойчивое управление
Autorzy:
Szostek, Dawid
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/561708.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
sustainable management
Organisational Citizenship Behaviours
zrównoważone zarządzanie
zachowania obywatelskie
устойчивое управление
гражданское поведение
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2018, 5 (376); 268-276
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main purpose is to present the concept of Organisational Citizenship Behaviours as one of forms of commitment of employees in sustainable management. Therefore, the author made use of critical analyses of literature and results of research conducted by other authors in renowned periodicals. The additional purpose of the article is to present results of own research (an online survey) relating to the scale and frequency of Organisational Citizenship Behaviours of employees in commune offices in Poland. Sustainable management has to be realised in three aspects, namely environmental, social, and economic; however, without commitment of employees, the process of implementation of sustainable management in an organisation has only an apparent (temporary) character. Organisational Citizenship Behaviours are a form of real commitment of staff in such management. Thus, an organisation should promote such behaviours among its employees.

Głównym celem artykułu jest zaprezentowanie koncepcji zachowań obywatelskich jako jednej z form zaangażowania pracowników w zrównoważone zarządzanie organizacją. Do realizacji celu posłużono się krytyczną analizą literatury i wyników badań innych autorów w renomowanych czasopismach. Celem dodatkowym jest zaprezentowanie wyników badania (metodą ankiety internetowej on-line) nt. skali i częstotliwości podejmowania zachowań obywatelskich przez pracowników urzędów gmin w Polsce. Zrównoważone zarządzanie musi odbywać się w trzech wymiarach: środowiskowym, społecznym i ekonomicznym, jednak bez zaangażowania pracowników, proces wdrażania w organizacji zrównoważonego zarządzania ma charakter pozorny (nietrwały). Zachowania obywatelskie są formą rzeczywistego zaangażowania personelu w takie zarządzanie. Organizacja powinna zatem promować tego typu zachowania wśród pracowników.

Основная цель статьи – представить концепцию гражданского поведения как одну из форм включения работников в устойчивое управление организа- цией. Для осуществления цели применили критический анализ литературы и результатов исследований других авторов в признанных журналах. Допол- нительная цель – представить результаты изучения (по методу онлайн-анке- ты) по вопросу о масштабе и частотности выступления гражданского пове- дения у работников гминных (волостных) правлений в Польше. Устойчивое управление должно проходить по трем измерениям: в среде, в социальном

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies