W publikacji przeanalizowano stan przygotowania polskich uczelni wyższych do kształcenia studentów z niepełnosprawnością. Na podstawie dotychczasowych badań i raportów uwzględniono tutaj zarówno przygotowanie uczelni pod kątem szeroko rozumianego przystosowania, w tym likwidacji barier architektonicznych, jak i dostosowań programowych, umiejętności i kompetencji kadry dydaktycznej i administracyjnej oraz innych kroków podjętych w celu zapewnienia studentom z niepełnosprawnością równego dostępu do edukacji.
The article analyses the state of preparation of Polish universities for the education of the students with disabilities. Based on the previous research and reports, it discusses the preparation of the university for the broadly understood adaptation, including the elimination of architectural barriers, programme adjustments, the skills and competencies of teaching and administrative staff and other steps taken to ensure equal access to education for students with disabilities.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00