Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opiekun osoby starszej delegowany do Niemiec – relacja z pracodawcą i relacja z podopiecznym

Tytuł:
Opiekun osoby starszej delegowany do Niemiec – relacja z pracodawcą i relacja z podopiecznym
Caregiver delegated to Germany – relation with the employer and relation with the person under their charge
Autorzy:
Gerlach-Kaszyńska, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/560850.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Tematy:
opiekun osoby starszej
praca
pracodawca
caregiver
work
employer
Źródło:
Szkoła - Zawód - Praca; 2018, 16; 163-177
2082-6087
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszym artykule przedstawione zostały wyniki badań przeprowadzonych na małej (13 osób) grupie opiekunek osób starszych delegowanych do pracy za granicę. Celem badania było poznanie motywów do pracy w badanej grupie w odniesieniu do zatrudniającej firmy i do podopiecznego. Metodą badawczą był wywiad ustrukturalizowany oraz dodatkowe pytania badacza. Ankieta badawcza dotyczyła dwóch aspektów pracy: formalnego, związanego z warunkami pracy (kontrakt transakcyjny) oraz psychologicznego, związanego z niezapisanymi aspektami spraw (kontrakt relacyjny). Wyniki badania jakościowego zostały omówione w podziale na kolejno zadawane pytania i uzyskiwane odpowiedzi. Wyniki badanych zostały również porównane w podgrupach wyróżnionych ze względu na posiadany staż pracy oraz w podziale na część wywiadu dotyczącą relacji z firmą i relacji z podopiecznym. Rezultaty badania wskazują na tendencję do zmiany motywów do pracy opiekunów z formalnych, transakcyjnych (wysokość płacy, forma zatrudnienia, długość trwania kontraktu) na motywy relacyjne: przywiązanie do firmy i podopiecznego poprzez budowanie pozytywnych relacji. Zmiana ta w analizowanych wynikach badań odbywa się wraz z nabywaniem przez badane doświadczeń zawodowych w pracy opiekuna i przechodzi od wyraźnego zorientowania na finanse do przyzwyczajenia, przywiązania i zbudowania relacji z podopiecznym. Takie tendencje w przeprowadzonym badaniu zdają się potwierdzać obserwacje wynikające z doświadczeń zawodowych badacza i będą wymagały większego zaangażowania się w tę problematykę oraz przeprowadzenia badań podłużnych na znacznie większej grupie badanych.

The following article presents the results of the research conducted on a small (13 people) group of caregivers for elderly people, delegated to work abroad. The aim of the research was to get to know the reasons for the research group’s work, in relation to the employer and the people under their charge. The research methods were the structuralized interview and additional questions of the researcher. The research survey concerned the two aspects of work: the formal one, related to the work conditions (transactional contract) and the psychological one, related to the unwritten aspect of matters (relational contract). The results of the qualitative research were discussed keeping the division into the consecutively asked questions and the resulting answers. The research results were also compared within the subgroups singled out according to the previous job experience and divided into the two parts, one concerning the relations with the company and the other – with the people under their charge. The research results indicate the tendency of the caregivers’ reasons for working to change from the formal and transactional ones (such as earnings, type of contract and its duration) into the relational ones: one’s attachment to the company and the people under their charge, through the building of positive relations. This change in the analyzed research results happens once the caregivers have gained more job experience and transforms from the definitive orientation towards the financial aspect to the habit, attachment and building the relations with the people under their charge. These tendencies in the conducted research seem to confirm the observation resulting form the researcher’s professional experience, and will require some greater commitment to this issue, as well as conducting longitudinal studies of much greater research groups.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies