Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowa reforma oświaty – szansa czy zagrożenie dla rozwoju szkolnictwa zawodowego?

Tytuł:
Nowa reforma oświaty – szansa czy zagrożenie dla rozwoju szkolnictwa zawodowego?
The new education reform – opportunity or threat to the development of vocational education
Autorzy:
Nowak, Janusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/560840.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Tematy:
reforma oświaty
szkolnictwo zawodowe
uczeń
kształcenie dualne
education reform
vocational education
student
dual education
Źródło:
Szkoła - Zawód - Praca; 2019, 17; 26-40
2082-6087
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wdrażana reforma oświaty w zakresie szkolnictwa zawodowego znajduje się obecnie w początkowym stadium. Zapoczątkowała ją aktualizacja klasyfikacji zawodów oraz wprowadzenie szkół branżowych. Ministerstwo Edukacji Narodowej aktualnie kładzie duży nacisk na rozwój szkolnictwa zawodowego. Zainicjowany proces zmian, m.in. dzięki wprowadzeniu kształcenia dualnego, ma na celu dostosowanie systemu kształcenia zawodowego do potrzeb nowoczesnej gospodarki. Ścisła współpraca szkół zawodowych z lokalnymi przedsiębiorcami ma za zadanie promować szkolnictwo zawodowe i zwiększać jego prestiż w społeczeństwie. Założenia reformy są ze wszech miar słuszne, ale póki co nie znajdują bezpośredniego przełożenia na zainteresowanie uczniów, którzy niezbyt chętnie decydują się na kształcenie w szkołach branżowych.

The implementation of the education reform associated with vocational education is at its initial stages. It started with the updated classification of occupations and the introduction of trade schools. The Ministry of National Education of the Republic of Poland is currently focusing on the development of vocational education. The process of change initiated in particular by the introduction of dual education aims at linking the system of vocational training with the needs of modern economy. Close cooperation of schools and the local entrepreneurs measures to the promotion of vocational education and increasing its prestige in the society. The objectives of the reform are right but so far there has been no direct impact on the interests of students, who are reluctant to educate in trade schools.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies