The paper deals with issues concerning lifelong education in the context of current social changes. The authors have focused on elderly people as the social group whose position has significantly deteriorated over the centuries. Educational activity for older aged persons enables them to have a feeling of satisfaction, raises their quality of life and helps mitigate the impact of negative phenomena that people in this age group experience, e.g. ageism, discrimination or exclusion.
Artykuł porusza problematykę edukacji całożyciowej w kontekście zachodzących zmian społecznych. Autorzy skoncentrowali się na osobach starszych, jako grupie społecznej, której pozycja na przestrzeni wieków uległa znacznemu obniżeniu. Aktywność edukacyjna w okresie starości pozwala na odczuwanie satysfakcji, podnosi również jakość życia, pozwala niwelować wpływ negatywnych zjawisk, jakich doświadczają osoby starsze np. ageizmu, dyskryminacji czy wykluczenia.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00