The article discusses the historical development of industrial design education in the Royal College of Art, London, and the Eugeniusz Geppert Academy of Art and Design, Wroclaw. There were many similarities in the establishment of the School of Industrial Design and Katedra Wzornictwa (Department of Design) in terms of historical times, theoretical basis and initial experiments. However, diverse political, economic and social situations of the next decades affected the activities and output of both units. This process can be traced in the professional profiles of two designers who graduated and have been members of staff in each institution. Daniel Weil and Piotr Jedrzejewski embody the similarities and differences between the Polish and British design profession.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00