Extravagant exaggeration seems to be one of the most significant traits of contemporary culture influenced by the idea of success and ‘spectaclicity’. According to the Author of the paper, even the most extreme examples of hyperbole occur in advertising. The article presents several kinds of visual hyperbole which are used in contemporary adverts (these are: giga-hyper- bole, multi-hyperbole, context hyperbole – situational and intertextual). The following examples of hyperbole have been described with respect to their distinctive features, main functions and imaginative value.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00