Menschliche Sprachfähigkeit und ihre neurobiologischen Korrelate. Reflexionen aus glottodidaktischer Sicht A glottodidactic perspective on human language faculty and its neurobiological correlates
The focus in the present contribution is on glottodidactics researchers’ attempts at working
out a coherent model of foreign language acquisition in its both cognitive and neurobiological aspects. It
is argued that the latest developments in cognitive linguistics as well as in psycholinguistics do offer an
elaborate account of the nature and the structure of human language capacity, and, as such, they can
constitute a source of inspiration for glottodidactics research. By contrast, despite significant achievements over the last decades, our knowledge of the language-mind interface is still elementary, speculative, and does not prove to be significantly relevant for glottodidactics.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00