Tytuł pozycji:
Psychologiczne uwarunkowania skuteczności komunikacji werbalnej
- Tytuł:
-
Psychologiczne uwarunkowania skuteczności komunikacji werbalnej
- Autorzy:
-
Łukasiewicz, Jacek
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/554254.pdf
- Data publikacji:
-
2006-12-31
- Wydawca:
-
Wyższe Seminarium Misyjne Księży Sercanów
- Tematy:
-
komunikacja werbalna
- Źródło:
-
Sympozjum; 2006, 1(15); 41-45
2543-5442
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Z punktu widzenia psychologii komunikacji wszystko, co spostrzegamy, zwłaszcza w wyglądzie i zachowaniach otaczających nas ludzi, to komunikaty. Większość z nich jest zamierzona, niekiedy odpowiednio przygotowana, jednak wiele z nich to komunikaty nieświadome, niejednokrotnie niezgodne z zamierzeniami nadawców. Tak naprawdę nie można nie komunikować, czy to w bardzo osobistym spotkaniu dwojga osób, czy w małej grupie, czy wreszcie w ogromnym tłumie; w odniesieniach grupy do jednostki albo jednostki do licznego audytorium. Żyjemy bowiem w świecie komunikatów. W swej publikacji chcę ograniczyć się do komunikacji publicznej, do wystąpień publicznych, bo z takimi mamy najczęściej do czynienia głosząc słowo Boże; bez względu na to czy jest to wypowiedź spontaniczna („z pamięci”), czy dłuższy wywód w oparciu o konspekt, czy wreszcie prezentacja w całości czytana z kartki.