Tytuł pozycji:
Problemy w posłudze kapłana – nauczyciela i wychowawcy młodego pokolenia
- Tytuł:
-
Problemy w posłudze kapłana – nauczyciela i wychowawcy młodego pokolenia
Problems in ordained ministry – the priest as a teacher and an educator of young generation
- Autorzy:
-
Galanciak, Dawid
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/554062.pdf
- Data publikacji:
-
2016-06-30
- Wydawca:
-
Wyższe Seminarium Misyjne Księży Sercanów
- Tematy:
-
kapłan
wychowanie
- Źródło:
-
Sympozjum; 2016, 1(30); 123-146
2543-5442
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is a review of significant problems in contemporary days for ordained ministry, that have appeared in Catholic Church – teaching since Vatican Council II and in the literature on the subject. Problems, that the priest experiences affect his ministry as a teacher and an educator of young people. The author points to priest’s problems sources, analyzes them in a context of relationship with God, everything around and himself. There are emphasized not only priest’s problems, but also young human beeings expectations to the priest as a teacher/educator. The revision of attitude made by the priest is essential to achieve the intended goal in a teaching process. Students learn also through copying, so it is important that they can see the priest as a Jesus Christ disciple – the role model.
tłum. Anna Sass – Stefaniak
Artykuł jest omówieniem bardziej znaczących problemów współczesności w zakresie posługi kapłana, jakie wybrzmiały w nauczaniu Kościoła katolickiego od Soboru Watykańskiego II i literaturze przedmiotu. Problemy, których doświadcza kapłan mają wpływ na kształt jego posługi jako nauczyciela i wychowawcy młodego pokolenia. Autor wskazuje w artykule źródła kapłańskich problemów oraz dokonuje ich analizy w kontekście relacji kapłana z Bogiem, otoczeniem i samym sobą. Wskazane zostały tu nie tylko kapłańskie problemy, ale również oczekiwania młodego człowieka wobec kapłana jako nauczyciela i wychowawcy. Korekta własnych postaw ze strony kapłana jest warunkiem koniecznym, aby proces nauczania osiągnął zamierzony cel. Uczniowie uczą się także przez naśladowanie, ważne jest zatem, aby w kapłanie widzieli wzór ucznia Jezusa Chrystusa godny naśladowania.