Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DIALOG W ŻYCIU – DIALOG W TEATRZE

Tytuł:
DIALOG W ŻYCIU – DIALOG W TEATRZE
DIALOGUE IN LIFE – DIALOGUE IN A THEATRE
Autorzy:
Świeca, Marek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/550518.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim
Tematy:
dialog
spotkanie
partnerstwo
teatr
zrozumienie
dialogue
meeting
partnership
theater
understanding
Źródło:
Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. Sectio A, Nauki Humanistyczne, Społeczne i Techniczne; 2018, 11(1)/2018; 287-302
2300-1739
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dialog jako wymiana myśli dwóch osób, zakłada równość i poszanowanie poglądów partnerów. W założeniach dialogu JA-Ty przytoczono poglądy Janusza Tarnowskiego, Józefa Tischnera, Jarosława Gary i Martina Bubera. Specyficzny dialog zachodzi w relacji wychowawca- wychowanek .Wymaga on wzajemnej otwartości. Egzemplifikacją ludzkiego dialogu jest ten, który dzieje się między teatralnymi postaciami. Przedmiotem niniejszego tekstu jest analiza kwestii otwartości na inne osoby, na inne sposoby myślenia, czyli problem warunków niezbędnych do zaistnienia twórczego dialogu (w różnych jego odmianach) na teatralnej scenie.

Dialogue as an exchange of thoughts between two people assumes equality and respect of partner views. In the assumptions of the I-YOU dialogue, the views of Janusz Tarnowski, Józef Tischner, Jarosław Gary and Martin Buber were quoted. The specific dialogue takes place in the relationship of the educator-pupil. It requires mutual openness. The exemplification of human dialogue is the one that happens between theatrical figures. The subject of this text is to analyze the issue of openness to other people, to other ways of thinking, that is the problem of the conditions necessary for the creation of a creative dialogue (in its variations) on the theatrical stage.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies