The article attempts to determine the role of media diplomacy in shaping the state's image in the international arena.
Media diplomacy under the conditions of globalization transformed geopolitical relations and changed the hierarchical system of foreign policy decision-making, highlighting the competition among states for the opportunity to influence public opinion. The information policy of the state involves not only the dissemination of positive information about it in the international information space, but also the integration of politicians, state government structures, non-state actors, famous personalities, and opinion leaders into the brand management system of the state's national policy. At the same time, the use of social media platforms in the implementation of diplomatic activities has led to the fact that any user of a social network today is not only a consumer of information, but also a direct supplier and distributor of it, meaning they have the opportunity to influence the adoption of certain decisions at the state level and shape in this way the image of the state. The article analyzes the use of media diplomacy mechanisms in the formation of Ukraine's image, identifies positive and negative aspects, and discusses prospects for its development.
W tym artykule podjęto próbę określenia roli dyplomacji medialnej w kształtowaniu wizerunku państwa na arenie międzynarodowej.
Dyplomacja medialna w warunkach globalizacji przekształciła stosunki geopolityczne i zmieniła hierarchiczny system podejmowania decyzji w polityce zagranicznej, zarysowując rywalizację państw o możliwość oddziaływania na opinię publiczną. Polityka informacyjna państwa polega nie tylko na rozpowszechnianiu pozytywnych informacji na jego temat w międzynarodowej przestrzeni informacyjnej, ale także na włączaniu polityków, struktur władzy państwowej, aktorów niepaństwowych, znanych osobistości i liderów opinii w system zarządzania marką przedsiębiorstw. politykę narodową państwa. Jednocześnie wykorzystanie możliwości platform społecznościowych w realizacji działań dyplomatycznych doprowadziło do tego, że każdy użytkownik sieci społecznościowej jest dziś nie tylko konsumentem informacji, ale także jej bezpośrednim dostawcą i dystrybutorem, czyli ma możliwość wpływania na podejmowanie określonych decyzji na szczeblu państwa i kształtowania w ten sposób wizerunku państwa. W artykule na przykładzie Ukrainy dokonano analizy wykorzystania mechanizmów dyplomacji medialnej w kształtowaniu wizerunku państwa, zidentyfikowano jego pozytywne i negatywne strony, a także perspektywy jego rozwoju.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00