Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Globalization, Culture and Regional/ Local Development

Tytuł:
Globalization, Culture and Regional/ Local Development
Globalizacja, kultura a rozwój regionalny i lokalny
Autorzy:
Pyrkosz, Damian S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/547733.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Uniwersytet Rzeszowski. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Tematy:
glpbalizacja
rozwój regionalny
rozwój lokalny
Źródło:
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy; 2012, 28; 236-243
1898-5084
2658-0780
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper deals with an issue of successful placement of regional/local community development within the framework imposed by the overwhelming trend of globalization. The problem is approached from the perspective of identification of effective strategies which could be used to successfully sell regional diversity in the world markets. These issues are of are critical importance for political and economic decision-makers at both regional/local and national levels to secure development of their countries for the hopefully long years to come. Yet, they are even more critical to people themselves who live in regions and communities usually situated in remote parts of the country and characterized by more limited opportunities and resources. The paper points out that it is culture and culture-based production that can provide a viable strategy to effectively increase opportunities for development of the region and/or local community in the face of the globalizing world.

Artykuł omawia kwestię miejsca społeczności lokalnych i regionalnych w świecie owładniętym wszechogarniającym trendem globalizacji. Powyższa kwestia omawiana jest z punktu widzenia strategii pozwalającej zapewnić społecznościom lokalnym sukces ekonomiczny na światowych rynkach. Ten właśnie problem ma zasadnicze znaczenie w procesie budowania programów politycznych i ekonomicznych, które zapewnią rozwój krajów zarówno na poziomie krajowym, jak i regionalnym w dostatecznie długim okresie. Kwestie te odgrywają jeszcze większą rolę w przypadku ludzi, którzy zamieszkują regiony i społeczności oddalone od społecznych i ekonomicznych centrów państw. To właśnie one mają ograniczone możliwości rozwoju w zestawieniu z centrami krajów, które zazwyczaj czerpią korzyści ze zwiększonej aktywności ekonomicznej i wymiany handlowej. Artykuł przedstawia tezę, że to właśnie promocja lokalnej kultury oraz produkty i usługi z nią związane są istotnym narzędziem pozwalającym stymulować rozwój społeczno-ekonomiczny regionów i lokalnych społeczności.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies