O konstruowaniu wizualności jako integralnym elemencie polskiej reklamy prasowej The construction of visuality as an integral element of the Polish press advertisement
In the article the author adresses the issue of visuality of press advertisement by adhering to
such elements as logotype, colour palette, photography and typeface. The author argues that all
those elements should cooperate and guarantee the achievement of a desired effect, including the
aesthetic one. In the author’s judgement, the message sent by the advertisement is more powerful
when its creators use their knowledge of the psychology of perception. It turns out that in today’s
press advertisements two techniques (recommendation and demonstration) are most commonly
used alongside simple advertising patterns. The colour palette is quite limited and the designers
highlight the contrasting combinations, which may be come as a result of the authors’ reliance on
the proven solutions. When it comes to the language of the advertisements, neologisms occur rarely
as the audience answers better to clichés.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00