This paper aims at analyzing and upgrading the legal status of sponsorship contracts as for
cultural activities. It is recommended to adopt various legislative changes, many of which could
exemplify the proposed ‘funding-promotion’ paradigm. The key of this model is to focus on private
individuals and legal entities either under the public law or under the private one, as potential
sponsors, donators etc. and to provide them with sufficient motivation. A tax exemption percentage
of 10% is not compatible with the sponsorship concept. Last but not least, tourism law has recently
begun to adopt the cultural sponsorship contract model.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00