Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creative clusters in Poland and theoretical cluster structure- similarities and differences

Tytuł:
Creative clusters in Poland and theoretical cluster structure- similarities and differences
Creative clusters in Poland and theoretical cluster structures – similarities and differences
Autorzy:
Namyślak, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/545930.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Opolski
Źródło:
Studia Miejskie; 2019, 34
2543-5302
2082-4793
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The goal of the paper is to examine the degree of congruence between cluster definition found in the literature of the subject and the actual creative clusters operating in Poland. The author set out to analyze the following features: cluster openness, whether goals of cooperation and common development strategy have been defined, spatial concentration of the entities and the significance of geographical proximity, as well as the relationship between cooperation and coopetition within clusters. Openness of cluster structures was the only feature that has found clear confirmation in the conducted direct survey. In the majority of cases, clusters increased the number of entities (cluster members). At the same time, new entities were established in the cluster environment and with time have also become cluster members. As for the remaining three features, no clear confirmation could be obtained. For example, only 5 out of 17 analysed creative clusters had common development strategies.

Celem opracowania jest ukazanie stopnia zgodności między definicją klastra w literaturze przedmiotu a funkcjonującymi w Polsce klastrami opartymi o działalności twórcze. Autor postanowił zanalizować następujące cechy: otwartość klastrów, zdefiniowanie celów współpracy oraz wspólnych strategii rozwoju, koncentrację przestrzenną podmiotów oraz znaczenie bliskości geograficznej, jak również relację kooperacji i konkurencji w klastrze. Jedyną cechą, która zdecydowanie znalazła potwierdzenie w przeprowadzonym badaniu bezpośrednim była otwartość struktur klastrowych. Klastry w większości przypadków zwiększały liczbę podmiotów-członków. Tworzone były jednocześnie nowe podmioty w otoczeniu, które z czasem stawały się również członkami klastra. W przypadku pozostałych trzech cech trudno o ich jednoznaczne potwierdzenie. Przykładowo, wspólne strategie rozwoju posiadało jedynie 5 z 17  analizowanych klastrów kreatywnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies