Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

E. A. Poe: the music of the word as (un) translated into the music of the sound

Tytuł:
E. A. Poe: the music of the word as (un) translated into the music of the sound
Autorzy:
Dorobek, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/540859.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
Tematy:
romanticism
musicality
adaptation
modernization
crescendo
ostinato
prosody
Źródło:
Społeczeństwo. Edukacja. Język; 2015, 3; 101-106
2353-1266
2449-7983
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Having briefly reviewed various criteria of the musicality of a literary text, identified by Polish scholars, such as Szulc, Zgorzelski, Błoński, or Makowiecki, the author proceeds to approach selected works by Edgar Allan Poe, such as „The Raven”, or „The Fall of the House of Usher”, whose musicality is based, to a considerable extent, upon the techniques of ostinato and crescendo as well as on the prosodic orchestration. Consequently, he tries to establish to what degree and for what reasons this quality has been preserved in selected musical adaptations of these works (Peter Hammill, The Alan Parsons Project, Lou Reed).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies