Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

W kierunku integralnego wychowania człowieka. Propozycja Anselma Grüna

Tytuł:
W kierunku integralnego wychowania człowieka. Propozycja Anselma Grüna
Towards Integral Human Upbringing. Anselm Grün`s Proposal
Autorzy:
Kulesz, Zbigniew
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/540754.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
Tematy:
integralne wychowanie
duchowość
psychologia głębi
kryzys wychowania
Anselm Grün
integral upbringing
spirituality
depth psychology
upbringing crisis
Źródło:
Społeczeństwo. Edukacja. Język; 2017, 5; 137-146
2353-1266
2449-7983
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Znalezienie odpowiedniej formuły wychowania to wysiłek badaczy, którym zależy na rozwoju i dobru człowieka. Pojęcie integralności w pedagogice otwiera możliwości wkładu w proces wychowania dorobku przedstawicieli różnych dyscyplin. Propozycja Anselma Grüna, niemieckiego mnicha i pisarza, stwarza taką możliwość. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o integralność ludzkiego jestestwa stało się początkiem pomysłu na sposób prowadzenia człowieka. Celem opracowania jest próba aplikacji jego poglądów do współczesnej pedagogiki w jej wymiarze teoretycznym i praktycznym.

Finding an appropriate upbringing formula is the task of the researchers who care about human development and good. The notion of integrity in pedagogy opens chances to incorporate the achievements of the representatives of different disciplines into the process of upbringing. The proposal of Anselm Grün, a German monk and writer, creates such an opportunity. Seeking the answer to the question concerning human integrity hasgiven rise to the idea how to lead a human. The content of the study is an attempt to apply his views to contemporary pedagogy in its theoretical and practical dimensions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies