In recent years, the sharing economy has stimulated the development of entities that have
contributed significantly to sustainability through the impact of technological, demographic,
and cultural changes observed in society. This research aims to determine the motivation of
participation of the Turkish consumers contributing to the sharing economy by using the
self‑determination theory. For this purpose, a questionnaire was conducted with 160 participants
contributing to the sharing economy through the use of Airbnb, which is the most commonly used
among sharing economies around the world. Examining the results of the research, it is noted that
among the three motivational factors (economic benefit, enjoyment, sustainability) which have
a positive effect on attitude, only the level of perceived enjoyment has the highest effect on the
attitude and also an effect on the behavior intention.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00