This paper provides an empirical analysis of financial performance of movies produced in Poland
between 2000 and 2011. To understand the reason for a motion picture’s success in the theatrical
channel various factors concerning total domestic box office performance were regressed from
the box office results of 207 movies. This study proposes that the success of a movie can be
determined by three elements: product attributes, distribution-related variables and information
sources.
The results show that the production budget, movie type – sequel or adaptation, star power,
genre, scope of the movie’s release and audience rating are closely related to box office, influencing
it in a positive way. On the other hand, critics’ rating, release date (April, July, August) and strong
competitive pressure from other movies have a substantial negative influence on box office. The
results suggest that the overall movie quality (product-related variables) has an economically and
statistically significant effect on total demand for Polish movies.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00